Wednesday, July 2, 2014

Quiltefeber!

Så skete det! Efter at have taget tilløb til patchwork og quilteteknikker i ååårevis, landede jeg med et blødt fnumb! i en bunke af blød økovat, libertystoffer og små vidunderlige quiltenåle. Og jeg ka slet ikke stoppe igen!
 Mit allerførste home-made quiltetæppe er 100x200 cm, lidt skævt nogle steder, men blødt og lækkert som bare fa'en, og halvvejs quiltet. Og halvt begyndt ... som det siges, så mon ikke man liiiige skulle sætte et ... nej TO nye tæpper igang. JO!
Det der med at samle stof og finde farver kan gøre mig helt bims af lykke!
...åååhhh, yndlingsfarver!
Stykkerne er nu vasket, og venter på at blive strøget og skåret. Denne gang tror jeg jeg vil prøve andre quiltemønstre; måske sashikocirkler.

En del af stofferne på de tre projekter er rester - heriblandt Libertystofferne fra Tout Petit på Værnedamsvej; de øvrige mønstrede er fra Garn-iture på Vesterbrogade.
...
Finurlige Finesser og Karen Marie underviser i denne uge i broderi og tekstiltryk. Jeg følger med på Instagram, og drømmer om at deltage næste gang :-)

5 comments:

  1. Det skal du gøre. Det har været SÅ sjovt og intenst.
    Fint tæppe du har syet. Kender knude quilts, hvor det er knuder som binder lagene sammen? Det er en hurtig og fin måde at gøre det på, synes jeg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg er da også helt oppe og bimle :-))) Tak :-)
      Nej, jeg kender ikke knude quilts (jeg er sååå ny i det her :-) Har du knude-quiltet, eller har set noget der er skønt? Jeg må søge på Pinneren ;-D
      xo

      Delete
  2. Det er jeg nu også...eller ihvertfald uerfaren. Jeg har syet et knudequiltet tæppe for nogle år siden. Har sendt dig et billede i din instagram direct 😀

    ReplyDelete