Sunday, July 27, 2014

Uldpedulle (Oups I did it again!)

Uldpedulle er en kær lille garnbutik i Tisvildeleje; den ejes af Susanne Fogh, og hendes garner er delikate små »Dutter« som hun indfarver selv. 
Uldpedulle's hæklede Fane, der hænger på facaden over døren
Altså kan man i denne lille sommerlige Alladins Hule købe merino, silke og mohair mærket: »Tørrede valnøddeskaller - 1ste bad«, »Løgskaller - 1:1«, eller »Tørrede Birkeblade - 3die bad, overfarvet m. indigo«. Hvem kan stå for det?!
Lille sjal, syet sammen af hæklede »Granny Squares«

Stort trekantet sjal af blandede tynde garner, hæklet sammen i kraftig gul mohair

... ihvertfald ikke jeg. Dælme ikke let at vælge, men til syvende og sidst endte jeg med disse i tasken:

Og idag har jeg så siddet og freestylet hvad der endte som et lille bogmærke:
 
– med hjælp fra gamle restgarner. Disse totrådede måtte jeg dog skille ad for at matche Uldpedulles fine tynde kvaliteter.
 :-)
 Uldpedulle, Hovedgaden 64, 3220 Tisvildeleje

11 comments:

  1. Efter et kig på min bankkonto er det vist godt der er langt fra sydDanmark til Tisvilde :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi ;-) Jeg hører dig højt og tydeligt! Dog kostede de små nøgler blot 25,-

      Delete
  2. Lækre farver og fiint bogmærke. Kender du G-uld.dk? De indfarver også deres garner på lækreste vis. Har brugt lidt af deres broderigarn til mine broderier her i sommer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, Marie-Louise :-) Jeg kender ("kender") kun G-uld fra Insta - men jeg kunne heeelt vildt godt tænke mig at komme på deres plantefarvningskursus til næste sommer! Har du været glad for broderigarnet fra dem?

      Delete
    2. Ja, det har jeg. Jeg kan godt lide at brodere i forskellige kvaliteter. Det giver sådan en god struktur til broderiet. Ulden sammen med DMC garnet er bare pænt synes jeg. Lyder spændende med sådan et kursus, det kan jeg godt huske at du har snakket om før.

      Delete
  3. Iiiiiiiiiiiiih, hvor er det pænt, det der øverste lille sjal!! I want! And I have absolut ingen tålmodighed til at lave det selv! Køber du det lige til mig? Nå, ikke? Hihi. Superfedt bogmærke! Det er det jeg siger. Du får fandme noget fra hånden! Godt gået, min pige!

    ReplyDelete
  4. PS: Fra nu af vil jeg kun kaldes Pedulle!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha :-D Det er skis'me en aftale! Pedulle! :-)
      Det øverste billede er hendes "flag" - du ved lissom iskiosker har sårn'et Frisko skilt! Et siiindsygt stykke arbejde! Og - needless to say - hammerflot (og stort!).

      Delete
  5. Now you have to know how you can make your limited edition t shirts,banner, egne,USB stick, logo etc better,so that you can learn what makes design, and how you can make your design better. visit us:Navneskilte design

    ReplyDelete
  6. Choose a supplier who can deliver a high quality service as this can make or break a campaign. Ideally the supplier should have detailed knowledge of the USB market, relevant experience and a good reputation. Visit our site today and see what we can do for your business.Navneskilte design

    ReplyDelete
  7. If you're ready to start taking your t shirt design skills to the next level, you can find a free, simple, easy-to-follow Link, Did I mention it's free? Check it out!
    Navneskilte design

    ReplyDelete